2012. május 24., csütörtök

Vavyan Fable dedikál a Könyvhéten

Sziasztok!
Nem is tudom, hogy mivel kéne kezdenem ezt a bejegyzést, annyi minden kavarog bennem, amikor meghallom/meglátom Vavyan Fable nevét.
Az egyik, ha nem a legkedvesebb írónőm, példaképem. Ha ő nincs, talán sohasem szeretem meg az olvasást!

Tudva levő rólam, hogy nagy Fable rajongó vagyok. Mikor meghallottam, hogy az idei Könyvhéten dedikálni fogja az új könyvét, levegő után kapkodva megírtam nektek ezt a bejegyzést. Mert ha nem is mentek dedikáltatni – ezért vagy azért -, legalább ismerjétek meg őt, a munkássággát, ami engem elvarázsolt egy életre, és elbűvöl mindannyiszor, amikor csak olvasom az írásait.

Vavyan Fable 2012. június 9-én 11.30-13.30 óra között dedikálja az új regényét, a Barbárság Tengerét a Vörösmarty téren megrendezendő Ünnepi Könyvhéten.


VAVYAN FABLE (Molnár Éva) magyar regényíró
1956. március 20.-án született Budapesten. Férjezett, egy fiú (Bánfalvy Zoltán) édesanyja. Írói nevét első könyve (A Halkirálynő és a kommandó) megjelenése, 1987 óta viseli.



Vavyan Fable, magamról:

Molnár Évaként születtem abban az évben, amelynek messze nem ez volt a legfőbb eseménye, hanem a forradalom s annak eltiprása. Koromnál fogva nem vehettem részt a szovjet tankok elleni harcban, anyám karján gőgicséltem a pincében.
Később – jártam iskolába; tizenegy évesen ragadtam először tollat azzal a szándékkal, hogy önmagam szórakoztatására regényeket írjak, mivel akkorra végeztem az otthoni és máshoni könyvespolcok első és hátsó sorával, a tévében pedig örökké A jégmezők lovagját és a Bátor embereket adták. Ez idő tájt indiánregények tucatjait követtem el.
Ha kérdezték, mi leszek, ha nagy leszek, már látszott: sosem leszek nagyobb 150 centinél. Viszont írónak készültem.
Így hát kézenfekvő, hogy egészségügyi szakközépiskolát végeztem, és ápolónő lett belőlem. Dolgoztam néhány kórházban. Felvételiztem a Tanárképzőbe; nem nyertem. Olykor rátámadtam a Mozgó Világra avagy az ÉS-re egy-egy novellával; nem szerettek.
A 30. születésnapomon kudarcfalat állítottam. Kiraktam az elutasított főiskolai felvételi kérelmemet, az elutasított telefon- és lakásigénylést, könyvkiadók és lapszerkesztőségek elutasító szép üzeneteit, a kihúzatlan lottószámaimat.
A harmincegyedik születésnapomra jelent meg az első regényem, a harmincnegyedikre a tízedik.
Az álom valóra vált: tanácsi alkalmazott írta be a személyimbe, a foglalkozás rovatba, noha rövid i-vel: iró. Ennek örömére nosztalgia-indiánregényt hoztam létre, immár a közismert, megátalkodott Vavyan Fable-stílusban, Fattyúdal címen.
Fiammal, férjemmel, kutyámmal élek egy 82 éves házban. Világnézetem haragoszöld: az idült természetszeretet vírusát (remélem) a regényeimen keresztül (is) terjesztem.

kelt. 1990

(megjegyzés: Oh, mi’ fura a sors, én is azért kezdtem el írni, amiért ő. :))


Meseanyó stílusáról:

Hősei markáns egyéniségek, viszonyaik árnyaltak. Cselekményvezetése kiszámíthatatlan, lebilincselő, a történet vége felől nézve mindig logikus. Kritikusan fogékony a mindenkori aktualitások (technikai újdonságok, életmód-divatok, szellemi áramlatok, beszédfordulatok, viccek, pletykák, stb.) iránt. Szituációs és nyelvi humora frappáns, pazarló, nemritkán bizarr. Lírája cukormentes, környezetkímélő. Politikus elme: a Mindenkori Veszélyeztetettek Nemlétező Pártjának fáradhatatlan szóvivője. Történeteinek erkölcsi és gyakorlati kicsengése illúziómentesen bizakodó és humánus. Érthetően legpopulárisabb író kortársaink egyike. Stílusa ujjlenyomat-szerűen egyedi, összetéveszthetetlen – ám (vagy éppen ezért) képes „folklorizálódni”: számosan élnek jellegzetes fordulatainak szándékos, de önkéntelen idézésével is.

írta Fodor Ákos


Művei kategóriák szerint:

Akció- és kalandregények

My Fair Lord
Fattyúdal
Démontangó
Jégtánc
Vakvágta
Halálnak halálával
Sárkánykönny
A halál zsoldjában
Tűzvarázs
Kriplikommandó

Burleszkek, bohóságok

Ezüstegér
Nászjelentés 1-2. kötet
A pepita macska
Mesemaraton
Mesemaraton – Emlékfutam (Mesemaraton folytatása)
Szennyből az Angyal
Mennyből a csontváz

Elbeszéléskötet

Édes, mint a bűn
Kedves, mint egy kéjgyilkos

Fantasyk

Varázscsók
Álomhajsza 1-2. kötet
Tündértánc 1-2. kötet (Álomhajsza folytatása)
Álmok Tengere
Barbárság Tengere (Álmok Tengere folytatása)

Halkirálynő sorozat

A pokol is elnyeli (0. rész)
A Halkirálynő és a kommandó (1. rész)
A Halkirálynő és a dzsinnek (2. rész)
Ki feküdt az ágyamban? (3. rész)
Ébredj velem! (4. rész)
Mogorva nyár (5. rész)
A Hold forró jegén (6. rész)
Apád, anyád ide lőjön! (7. rész)
Csontfuvola (8. rész)

Vis Major történetek

Vis Major (1. rész)
Kyra Eleison (2. rész)
Könnyű álom (3. rész)
Vészbejárat (4. rész)
Tíz kicsi kommandós (5. rész)

Vis Major történetek, Halkirálynő sorozat 2 in 1

Habospite (Halkirálynő sorozat 9. része, Vis Major történetek 6. része)



VIGYÁZAT! NEM (kisded) MESEKÖNYVEK!
Olvasásuk előtt jól fizető biztosítás kötése ajánlott: kuncogás-röhögés miatti félrenyelés, parkettafeltépés, tömegközlekedési eszközön történő túlutazás, továbbá családelhanyagolás okozta károk esetére!

A Fabyen Kiadó, és az írónő hivatalos honlapja, ahol a könyvekről is többet megtudhattok:


Jó olvasást kívánok mindazoknak, akiknek meghozta ez a csekélyke kis bemutatás a kedvét ahhoz, hogy belevessék magukat Meseanyó csodálatos kalandjaiba. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése